Produkty i usługi
1. Taśmy transportujące
Proponujemy Państwu bogaty wybór taśm pokrytych warstwą poliuretanu (PU) lub polichlorku winylu (PVC),
które posiadają własności takie jak:
- odporność na:
- działanie niskich i wysokich temperatur,
- działanie olejów i chemikaliów,
- ścieranie,
- ognioodporność,
- antystatyczność,
- różne wartości współczynnika tarcia,
- niska emisja hałasu,
- powierzchnie gładkie w wykończeniu błyszczącym lub matowym, lub ze strukturą stronie nośnej lub bieżnej,
- atesty FDA i PZH dla taśm do przemysłu spożywczego do kontaktu z nie opakowaną żywnością,
- szeroka gama kolorystyczna.
2. Pasy napędowe płaskie
Posiadają budowę wielowarstwową. Główną warstwą przenoszącą obciążenia jest wysokowytrzymałościowa folia tworzywowa znajdująca
się wewnątrz przekroju pasa. Warstwami zewnętrznymi (okładzinami) w pasach napędowych są najczęściej: skóra, tkanina, tkanina
powlekana tworzywami.
- zakres szerokości od 5 do 500 mm,
- długość dowolna - zgodna z zamówieniem,
- zakres temperatur pracy od -20 do +75 OC,
- zastosowanie: napędy maszyn i urządzeń o różnej mocy.
Pasy można zamawiać:
- w obwodach zamkniętych,
- w metrażu,
- z końcówkami przygotowanymi do montażu.
3. Taśmy gumowe
Taśmy tkaninowo-gumowe zwykłe ogólnego przeznaczenia do transportu materiałów w temperaturach od -25°C do +60°C.
Znajdują zastosowanie prawie we wszystkich gałęziach przemysłu, rolnictwie, budownictwie. Materiałem transportowanym
mogą być: kamień, żwir, piasek, zimny klinkier, nie agresywne produkty chemiczne, koks, płody rolne, materiały budowlane
i inne o dowolnej granulacji, ale ze względu na bezpieczeństwo obsługiprzenośnika i zainstalowanej taśmy zaleca się max. do 300 [mm].
Taśmy zwykłe wykonane są w oparciu o szereg norm obowiązujących w Polsce, a mianowicie PN-EN ISO 14890:2004, PN-74/C-94143, DIN22 102
i nne. Taśma tkaninowo-gumowa zwykła składa się z rdzenia tkaninowo-gumowego, 2-5-przekładowego, z tkaniny EP (poliestrowo-poliamidowej)
lub PP (poliamidowej), okładekoraz obrzeża gumowego. Możliwe jest wykonanie taśmy w wersji ciętej (bez obrzeży).
4. Koła zębate
Zasada ruchu jest prosta - poszczególne koła zębate zazębiają się o siebie i współpracując w ten sposób wpędzają się nawzajem w ruch,
przy pewnym poślizgu, którego niestety nie można wyeliminować. Elementy konstrukcyjne prawie każdego koła zębatego to piasta, łącznik
oraz wieniec zębaty (na który z kolei składa się wieniec, zęby oraz wręby czyli przestrzenie między zębami) - jeżeli koło zębate jest
niewielkie (zębnik) to posiada jedynie wieniec zębaty, spełniające te trzy role w jednym. Dla kół zębatych najważniejsze specyfikacje
to przede wszystkim liczba zębów oraz średnica koła. Trzecim istotnym parametrem jest tak zwana podziałka zęba.